En lugn dag på jobbet

mars 21, 2007

Idag har jag suttit och tittat på sjökort nästan hela dagen, försökt att hitta bra vägar för att dra in gasledningar till Sverige. Det har inte varit helt lätt eftersom det finns en hel del öar och skär runt omkring som man måste gå runt. Problemet oftast är att det inte går att svänga och dra gasrör hur som helst! När jag väl lyckats få till vettiga vägar var det dags att ta ut koordinater från sjökorten. Inte kul men inte tråkigt heller, och när man väl fått in snitsen så går det faktiskt ganska lätt.

Fördelen med detta projekt är att jag kommer att kunna jobba med det från Sverige och kommer därför att kunna vara hemma vissa torsdagar kanske. Med lite tur kan man kanske även få en liten tur ombord på det surveyfartyg som nog ska ut runt Smögen i sommar, najs!

Mycket ska man se innan ögonen trillar ur, en hiss som går upp, ned, höger och vänster?

dsc00562.JPG

Nej, jag vågade aldrig gå in och prova sidoknapparna, vart skulle jag ha hamnat?

Ha en bra torsdag!

Kommentera

