9 timmar

april 10, 2007

9 timmar var den tid det tog för mig att igår kväll ta mig från Solna till Trondheim! Jag vill nästan kalla det otroligt att det kan ta så lång tid att ta sig till en plats strax väster om Åre. Jag börjar nästan tror att det skulle gå snabbare om jag tog buss från Stockholms central upp till Åre och sedan tåg eller vad som helst över till Trondheim jämfört med att försöka flyga. Det är ju i dagsläget nästan hopplöst att flyga från eller till Arlanda pga. av att Luftfartsverket inte har ”alla hästar hemma”, ”hissen inte går hela vägen upp” och så vidare 🙂

Jag är i alla fall tillbaka i Trondheim och skiner sommaren med sin frånvaro just nu. Här uppe är snökaos och kallt. Det ser lite sämre ut än det gjorde när jag var uppe här i början av mars faktiskt. Men det är ju redan tisdag och på fredag åker jag ju hem! Ska boka resor för några veckor framåt nu och planerar att boka hemresa redan på torsdagen nästa för att testa hur det fungerar. Det är ju inte helt lätt att förutspå vad jag kommer att göra om två veckor men hittills så skulle det ha fungerat utan problem så jag får ju bara prova helt enkelt.

Trevlig tisdag och mysig onsdag på er alla!

2 svar to “9 timmar”

  1. Katja said

    Helt sanslöst! NIO timmar!
    Helt vilt… hur har dagen varit i övrigt då, bortsett från dassigt väder och oändligt klåpiga personer på din flygrutt?

    /K

  2. Jo då dagen i övrigt har varit ganska ok. Det blev ju en sen kväll när man ska upp tidigt på morgonen dagen efter. Idag är det riktigt busväder här i Trondheim med regn, blåst och slask.
    Angående klåpiga personer så är det så svårt att inte skrika, vara otrevlig och spydig mot all flygpersonal. Men man måste bara bita sig i kinden för de är inte de stackarna som sitter i incheckningen som är ansvariga för förseningarna, det blev många bett i kinden igår 🙂
    Hur har dagen i Yeah! varit idag då? Najs eller Bajs?

Kommentera

