Fel eller för höga förväntningar

april 17, 2007

Tillbaka och i Trondheim och dagarna går sin sega och gilla gång. Nästan varje dag slutar i att jag inte har något att göra och känner att det inte borde vara så här eller är det så att jag har ouppnåeliga förväntningar på vad ett arbete ska innehålla?

Jag tycker att det borde finnas saker att göra men nej, inte då. Betyder då detta att jag inte gör något utan bara rullar tummarna? Nej tvärt emot, ju mindre jag får från jobbet ju mer hittar jag på själv att göra på kvällen åt mig själv så som jobbsök bland annat. Det känns dock som att det vore roligare med et arbete där man efter en arbetsdag känner att man gjort nytta och inte behöver hitta på egna saker efter arbetstid😦 I alla fall inte arbetslika saker, annat är ju alltid ok att hitta på. Det känns naturligtvis extra surt att sitta så här långt från STHLM utan att göra något vettigt.

Ha en trevlig tisdag och onsdag!

2 svar to “Fel eller för höga förväntningar”

  1. Sara said

    Men hejje Niklas!! Hur e läget?! Det tog mig hela 2 minuter att hitta den här bloggen (har tappat bort adressen på nåt sätt). Men vad gör du i Trondheim? Trodde att du skulle vara i Stockholm… Ska du vara där länge eller? jag ska faktiskt söka dit i höst så om du e kvar o ja kommer in på NTNU så kan vi hänga i snöovädret och äta dyr norsk mat!

    Men maila mig och berätta om hur det är! Om det är hemskt vill ja ju inte börja där… Stor kram!

  2. Katja said

    nu har jag ett litet ”illegal moment” (nej, inte svenska, engelska :)) här på S. Inte nog med att jag önskar att jag fick kolla mailen (än har jag inte gjort det…idag) men jag ägnar mig också åt surfning med privata syften. Mycket dåligt för arbetsmoralen om man får tro S’s teorier. Själv tror jag att jag blir mer produktiv, mikropauser är det nya för mig.😉

    Idag har J kommenterat att jag o H äter mycket mat. ”Jag har nog aldrig sett tjejer som äter så ofantligt mycket som ni” sa han… Hehe, det var rätt kul (och riktigt)

    /K & H(sitter bredvid)

Kommentera

