Strutsar

juli 25, 2007

Har varit på turné i Sverige för att hälsa på min Morfar. Som tidsfördriv en dag var vi och tittade på en strutsfarm strax utanför Borlänge, nej tyvärr misslyckades jag totalt med att ta fotografier men hittade två på nätet.

struts_380.jpg

De hade cirka 60-70 stycken fullvuxna strutsar samt ett 20-tal nyfödda krabater. De hade även nyligen tagit världsrekord i största strutsägg, ett ägg som vägde 2.519kg.
strutsagg2_380.jpg

Det var faktiskt ganska stort. Så om ni är på tur förbi eller runt Borlänge kan jag starkt rekommendera detta turistmål, kostade inget att titta!

 Ha en bra onsdag!

4 svar to “Strutsar”

  1. Helena said

    Fick du äta struts också?

    Min erfarenhet av strutsar är att de är väldigt fula, men goda att äta. 😉

  2. Nej, vi åt inget men de hade hamburgare, omelett, glass och strutskorv.

    Fula!? Nej det tyckte inte jag, kanske på långt avstånd men på nära håll var de faktiskt ganska charmiga! Väldigt konstiga men samtidigt lite coola 🙂

  3. Jonas Lejon said

    Varför sade du inte att du var i Borlänge förra veckan? Det var ju jag också.

  4. Vad gjorde du i Borlänge? Denna avlägsna plats på jorden 🙂

Kommentera

